26 juliol 2012
Exposicions Barcelona

“Barcelona 1957. Leopoldo Pomés” a la Fundació Foto Colectania

bonart

La Fundació Foto Colectania presenta l’exposició Barcelona 1957. Leopoldo Pomés, una mostra que s’inaugura el 19 de setembre i que romandrà oberta fins al 26 de gener del 2013. L’exposició recupera el projecte fotogràfic sobre la ciutat comtal que l’editor Carlos Barral va encarregar a un jove Pomés el 1957 però que, malgrat la seva qualitat i intensitat, no ha sortit a la llum fins ara. Lluny de retratar una ciutat d’aparador, Pomés va plantejar un recorregut per la veritable essència de la Barcelona de finals dels cinquanta oferint la seva mirada sobre l’urbs en la seva totalitat. D’aquesta manera, el Raval o l’Eixample no van escapar al seu objectiu com tampoc ho van fer la vida a barriades com la Barceloneta, Verdum o Els Encants, situades en aquell temps en els límits de la ciutat. Del 19 de setembre al 26 de gener de 2013 s’ha podran veure les 80 fotografies que componien el projecte, bona part d’elles còpies d’època, en una exposició comissariada per Pepe Font de Mora, director de la Fundació Foto Colectania, que a més quedarà recollida en un fotollibre co-editat per Foto Colectania i La Fàbrica, que inclou textos de Juan Manuel Bonet, Leopoldo Pomés i Eduardo Mendoza.

Leopoldo Pomés es va iniciar en la fotografia de forma autodidacta quan el 1946 va adquirir la seva primera càmera, Leopoldo Pomés (Barcelona, 1931) és una de les figures clau de la fotografia espanyola de mitjan segle XX pel seu estil propi i atemporal, fàcilment recognoscible, però també per seva capacitat de sintetitzar històries en tan sols una instantània. Una característica que li ha valgut sobretot el seu reconeixement com a fotògraf i productor audiovisual, sent el creador d’imatges tan icòniques com la bombolla de Freixenet o la campanya d’imatge de la candidatura de Barcelona per organitzar els Jocs Olímpics de 1992. En la dècada de 1950 va entrar a formar part del grup avantguardista Dau al Set format, entre d’altres, pel poeta Joan Brossa i els pintors Tàpies, Ponç i Cuixart, qui, en paraules del mateix Pomés, li van donar “un estomacada artístic potent i definitiu “i l’empenta que necessitava per lliurar-se per complet a la fotografia. Precisament en la seva primera exposició, el 1955 a les Galeries Laietanes de Barcelona, va presentar una sèrie de retrats d’alguns dels membres de Dau al Set que van crear una gran polèmica. Un any més tard, va començar una col · laboració de set anys amb la revista AFAL en paral·lel a la gestió juntament amb Karin Leiz del seu propi estudi, Studio Pomés, amb el qual es va donar a conèixer com a fotògraf de publicitat. Poc després va entrar com a director creatiu en l’agència de publicitat Tiempo, aconseguint diversos primers premis a la Biennale de Venècia i el Festival de Cannes. Així mateix, Leopoldo Pomés ha estat guardonat amb la Medalla d’Or al Mèrit Artístic de l’Ajuntament de Barcelona, amb el Premi Nacional d’Arts Plàstiques de la Generalitat de Catalunya i amb la Creu de Sant Jordi.

Etiquetes: · · · · · · · · · · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt
Política de privacitat   Política de cookies