17 febrer 2013
Fires Madrid

ARCOmadrid: La galeria DAN, Waliszewska i Iglesias reconegudes pels crítics

bonart

L’Associació Espanyola de Crítics d’Art (AECA) ha fallat avui dia 17 de febrer els premis que atorguen tradicionalment amb motiu de la Fira Internacional d’Art Contemporani ARCOmadrid. En aquesta ocasió, la galeria DAN ha estat reconeguda amb el Premi AECA a la Millor Galeria en ARCOmadrid. Aquest espai, fundat en São Paulo (Brasil) en 1972 per J. Peter i Gláucia Cohn ha estat clau per a la difusió internacional de l’art contemporani brasiler. En el seu stand en ARCOmadrid 2013 té com a artista destacat al madrileny José Manuel Ballester i, a més, presenta obra d’artistes com Adolfo Estrada, Alejandro Corujeira, Almir Mavignier, Alexandre Wollner, Amelia Toledo, Ascanio M.M.M., César Paternosto, Carlos Cruz-Díez, Dionisio del Sant, Jesús Soto, José Spaniol, Knopp Ferro, Laura Miranda, Lygia Clark, Mira Schendell, Sergio Fingermann i Willys de Castro, entre uns altres.

D’altra banda, el Gran Premi AECA a l’autor de la millor obra o conjunt presentat per un artista viu ha estat para Aleksandra Waliszewska (Polònia, 1976) representada en ARCOmadrid per la galeria LETO. Els crítics han reconegut a aquesta jove artista establerta a Varsòvia pel seu dibuix summament imaginatiu de figures escuálidas i poc desenvolupades, que guarden relació estètica amb el gòtic tardà. D’aquesta manera, les recreacions de la figura humana que sorgeixen del treball aquesta il·lustradora polonesa estan entre l’esborronadora i el misteriós. Graduada en l’Acadèmia de Belles arts de Varsòvia, ha realitzat més de 20 exposicions individuals, l’última d’elles en el Laboratori del CCA Ujazdowski Castle i ha estat becada en tres ocasions pel Ministeri de Cultura de Polònia i ha estat nominada per l’Henkel Art Award.

Finalment, el Premi AECA a l’autor de la millor obra o conjunt presentat per un artista espanyol viu ha estat para Cristina Iglesias (Sant Sebastià, 1956), les peces del qual poden veure’s en ARCOmadrid en la galeria Elba Benítez. En opinió dels crítics, la seva gran exposició antològica en el Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia l’ha confirmat com una de les principals figures de l’art espanyol del nostre temps. La seva escultura, amb un matís funcional, com pot veure’s en l’èxit de la nova porta del Museu del Prado ressuscita el concepte harmonia amb arrels en Al-Andalus a través de les gelosies i filigranes. Premi Nacional d’Arts Plàstiques en 1999, la seva obra es troba representada en rellevants col·leccions com les del Centri Georges Pompidou (París), la Tate Modern (Londres), el Museu de Serralves (Porto), el Moca (Los Angeles) o el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), entre d’altres.

A la imatge, els dibuixos d’Aleksandra Waliszewska, guanyadora d’un dels premis concedeix l’AECA.

Etiquetes: · · · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt
Política de privacitat   Política de cookies