24 gener 2015
Fires Brussel·les

126 galeries europees participen en la seixantena edició de la Fira Brafa

alexandra planas (enviada especial)

Un total de 126 galeries procedents d’arreu del món participen en la Fira Brafa 2015 que s’ha inaugurat el dia 24 de gener i que acabarà l’1 de febrer. De les 126 galeries, només dotze es presenten per primera vegada i quatre subscriuen el seu retorn (Charly Bailly Gallery, Ginebra; Jacques Barrère, París; Pierrer Dartevelle, Brussel·les i Galerie Montanari, París). L’origen dels participants en aquesta edició és molt variat: belga (Gallery Desmet, Bruselas; Profirius, Neerijse), alemà (Die Galerie, Frankfurt), neerlandés (Douwes Fine Art i Frans Jacobs Fine Arts, Amsterdam), francès (Alexis Lartigue, François Léage, La Pendulerie, Clara Scremini Gallery, París; Galerie Alexis Pentcheff, Marsella), suís (Opera Gallery, Ginebra) o inglés (Stern Pissarro Gallery, Londres). La distribució dels orígens geogràfics és d’un 40% per Bèlgica i del 60% per la resta d’Europa.

Cal destacar l’exposició de pintura realista de l’artista madrileny Lorenzo Fernández (1.970), que mostra la Galeria Taménaga de Paris i que col·labora amb l’artista des del 2.006. Fernández, que va estudiar pintura decorativa en l’Institut Politècnic Virgen de la Paloma de Madrid, es va interessar posteriorment amb l’art de la decoració escènica i va estudiar dibuix i pintura amb Àngel Pozo, un professor de renom. També va cursar quatre anys a l’acadèmia de dibuix Artium Peña i restauració.

Els quadres de Fernández tracten el gènere tradicional de la natura morta i de “vanitas” com artista del segle XXI. En l’ambient de les seves obres emana la serenitat, encara que sembla que a vegades hi regeix una tensió latent. La seva forma d’enfocar la pintura és a la vegada literària, poètica i filosòfica i els objectes que pinta estan disposats harmònicament en la llum i el silenci, ja que vénen a crear una espècie de “curtcircuits” entre mons diferents com per exemple, un joguet antic i un llibre, una flor i un motor elèctric, un caramel i una fotografia d’un quadre famós, etc…

Per altra part, cal fer referència de la secció d’arqueologia clàssica i precolombina, art primitiu, quadres antics, moderns i contemporanis, escultures i objectes d’art, dibuixos, gravats, etc… que presenta el Brafa 2.015.

A tall de celebració simbòlica, la Fundació Rey Balduino ha creat una exposició inèdita i exclusiva titulada “Le Collectionneur belga” (El Col·leccionista Belga), que presenta una selecció d’obres d’art de totes les èpoques i de tots els estils, procedent de col·leccions privades belgues. De forma parral·lela a aquest homenatge, el cicle de conferències diàries Brafa Art Talks, que es va inaugurar el 2.014, també dedicarà nombroses sessions al patrimoni i els seus actors i defensors, concretament, a través d’una conferència de la Fundació Rey Balduino, una altra dedicada a la Restauració del Retaule del “Xai Místic”, o una més insòlita dedicada a l’impacte dels transatlàntics dels anys 30 sobre el disseny i la decoració.

Pel que fa a la decoració general de la fira, que ha dut a terme el gabinet Volume Architecture, pretén ser molt suggerent, ja que l’entrada modernista i depurada està inspirada a la “Factory” d Andy Warhol, gràcies al núvol de 1.500 bombetes flotants sobre un espai intangible de plata. Nombrosos elements vegetals evocadors del grafisme de l’ikebana japonesa, es combinen per crear una ambient fresc en tota la fira i el restaurant.

L’any passat, l’edició de Brafa es va concloure amb un rècord de més de 55.000 visitants. El president de la Brafa, Harold t’Kint de Roodenbeke ha assenyalat que “l’objectiu de la fira no és mantenir la mateixa quantitat de visitants sinó que no tenim cap objectiu, ja que no hem de caure en la trampa de fer de les xifres l’objectiu principal” i afirma que “el nostre desig és, davant de tot, el de poder oferir als nostres expositors i visitants una trobada privilegiada, en què puguin treballar còmodament, i els nostres visitants puguin marxar contents. Per tant el repte que hem de superar és el de la qualitat, que hem convertit com a símbol i fil conductor d’aquest esdeveniment”.

Cal esmentar que les úniques galeries presents a Brafa de l’Estat son dues catalanes, J. Bagot i Manuel Barbié.

En aquesta edició es regalarà l’entrada a totes aquelles persones que facin 60 anys entre el 24 de gener i l’1 de febrer del 2015.




Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies